התקנת יחידת מיזוג אוויר חיצונית

תהליך התקנת המזגן כרוך בעבודה של איש מקצוע המנוסה בהתקנת מזגנים. תהליך ההתקנה עצמו משתנה בהתאם לסוג המזגן, מיקום יחידות מיזוג האוויר ועוד. ישנם כמובן שיקולים נוספים המשפיעים על התקנת המזגן כמו למשל: נוחות התקנה, אפשרויות מעבר הצנרת, אסתטיקה פנימית וחיצונית וכד'. 

בעת התקנת יחידת מיזוג אוויר חיצונית תצטרכו לבחור מקום עם גישה נוחה להתקנה ולביצוע תיקונים ותחזוקה בעת הצורך. מיקום יחידת המיזוג החיצונית הוא חשוב מאוד ויש להתאימו לדרישות הבאות:

לא להתקין את יחידת המיזוג החיצונית קרוב למקור חום.

לא להתקין את יחידת המיזוג החיצונית קרוב מדי לקרקע.

לשמור על מרחק סביר בין יחידת המיזוג החיצונית לבין אובייקטים אחרים בחלקו החיצוני של המבנה.

בעת ההתקנה יש לבצע הידוק נכון עם ברגלים לעיגון, זאת כדי למנוע רעידות העשויות לגרום למזגן רועש בעת הפעלתו ופגיעה במזגן: שחיקה מהירה של החלקים הפנימיים וכד'.

 

הספקת חשמל:

בהתאם לסוג המזגן, הגודל שלו וכמות הכוח שהוא יספק, אולי יהיה עליכם להתאים עבורו נקודת חשמל מיוחדת. לעתים תדרשו להוסיף חלקים בלוח החשמל שלכם או לדאוג לנקודת חשמל חדשה בדירה על מנת להתקין בצורה נוחה ואסתטית את המזגן. את ביצוע עבודות החשמל יש להשאיר לחשמלאי מוסמך כמובן.

התקנת מזגן מיני מרכזי:

שלא כמו במזגן עילי רגיל, בו ההתקנה היא פשוטה וכוללת מספר חורים בקיר וברגים מתאימים, הרי שהתקנתו של מזגן מיני מרכזי היא מעט קשה יותר וכרוכה בהנמכת התקרה, הנחת תעלות מיזוג ופעולות נוספות. עבודה זו מייקרת את עלויות התקנת המזגן בביתכם, אך ללא ספק עשויה להיות חסכונית יותר לטווח הארוך.

התקנת יחידת המדחס:

יחידת המדחס החיצונית היא יחידה גדולה וכבדה ולכן טכנאי מזגנים מוסמך יוכל להתקינה בלבד. מיקום המדחס יהיה בהתאם לאילוצים שונים כמו היכן מותר להתקינו, איך נעביר אליו צנרת וכן שיקולים אסתטיים שונים. מומלץ להתקין את המדחס במקום מאורר או מוסתר. בעת בחירת מיקום המדחס יש לקחת בחשבון גם את הרעש שהוא עושה. בבנייני רבי קומות, התקנת יחידת המדחס עשויה להיות מסוכנת מאוד ודורשת פעולות לוליינות.